Humanistisk uke

Humanistisk uke har sin egen kombinasjon av designelementer og skal ikke forveksles med det øvrige materiellet eller andre eventer. Under følger en oversikt over alle designelementer og maler som skal benyttes til Humanistisk uke.

Logo

Markedsmateriell benytter «lilla» logo på «turkis» bakgrunn. «Turkis» logo kan også brukes på «dyp lilla» bakgrunn.

Generelle regler for bruk av logo gjelder.

Klikk her for retningslinjer for logo

Last ned logo

Farger

«Turkis» er primærfargen for markedsmateriell. «Dyp lilla» er sekundærfarge. Fargene kan gjengis i ulike prosenter.

Eksempel på bruk av fargeprosent: for å skape fargespill i overskrifter eller øke kontrasten mellom brødtekst og overskrift, kan man bruke hvit tekst.

Turkis
Digitale flater:
Hex: #1bceb4
RGB: 27, 206, 180

Trykte flater:
CMYK: 66, 0, 40, 0
PMS: 3252 U

Last ned farger
Dyp lilla
Digitale flater:
Hex: #3e2683
RGB: 62, 38, 131

Trykte flater:
CMYK: 95, 100, 0, 0
PMS: 2735 U

Tags

Tags brukes for å utheve viktig informasjon. De skal inneholde korte ord eller budskap i profilfonten Mukta. Les mer om tags her

Til markedsmateriell kan man bruke tags med følgende fargekombinasjoner:

Tekst (Hvit)
Digitale flater:
Hex: #ffffff
RGB: 255, 255, 255

Trykte flater:
CMYK: 0, 0, 0, 0
PMS: White

Last ned farger
Fargeblokk (Roserød)
Digitale flater:
Hex: #ea5658
RGB: 234, 86, 88

Trykte flater:
CMYK: 0, 78, 58, 0
PMS: 185 U

Bilder

Bilder til Human-Etisk Forbund finner du på Flickr.
Bildene finner du her.

Bildene bør følge reglene for bildestil.
Klikk her for retningslinjer for bildestil

Last ned alle designelementer

Under kan du laste ned alle designelementer for markedsmateriell.
Komplett sett består av logo og farger.

Last ned

Plakat

Her finner du mal til plakat.

Se her for maler

Sitatbilder

Her finner du maler for sitatbilder.

Se her for maler

Toppbanner

Her finner du ulike bannere til Facebook.

Se her for maler